Pivotéky v Ústeckém kraji spojuje odboj proti velkým pivovarům

15. 04 2013 | Pivotéky v Ústeckém kraji spojuje odboj proti velkým pivovarům a pivu ze supermarketů. Kromě dvou v Lounech a Chomutově je v kraji i pivní internetový obchod. Nabízejí kolem 150 až 200 druhů, české i zahraniční produkce. Často prodávají nejen lahvové, ale i sudy do restaurací. Uživit se provozováním pivotéky dá, ale zbohatnout ne, řekli jejich majitelé ČTK. 

Pivotéky v kraji spojuje také záliba v malebných názvech, v Lounech je Pivní galerie, v Chomutově Království piva a název internetového obchodu Odddog lze přeložit jako podivný pes. "Chtěli jsme být odlišní od ostatních, od supermarketů, které tady máme," vysvětlila vznik Pivní galerie Louny její provozovatelka Lucie Kociánová. Její rodina s pivem obchodovala, postupně se ale od tradičních značek přiklonili k menším pivovarům. Obchod s pivem z malých pivovarů provozují už šest let, nabízejí sudy a asi 200 druhů lahvových piv. 

Podobné "naštvání" na velké pivovary a supermarkety vedlo před dvěma lety k založení pivotéky v Chomutově Julia Astaloše. "Prvotní myšlenka byla v tom, že velké pivovary si diktují ceny, zhoršila se kvalita a není moc velký výběr. Po malých pivovarech i byla poptávka. Lidé třeba jedou na dovolenou, ochutnají v různých krajích různá piva a zachutnají jim," řekl provozovatel chomutovské pivotéky, kde nabízejí pivo v sudech, lahvové i točené přímo na místě. 
    
Na tom, zda finanční krize ovlivnila i jejich podnikání, se ale provozovatelé neshodnou. "Chodí k nám spíš mladší lidé, ti starší si vždycky půjdou koupit nejlevnější pivo, co mají v supermarketu," řekla Kociánová. Její zákazníci si prý raději koupí méně piva, zato ale vyšší kvalitu. S tím souhlasí i provozovatel obchodu s pivem v Chomutově. "Naši zákazníci jsou lidé, kteří oceňují kvalitu a nevadí jim, že pivo je o něco dražší než v hospodě. Přijdou si pochutnat třeba na dvou, třech pivech, nejsou to takoví konzumenti, kteří si dají deset piv," dodal Astaloš. Kromě prodeje piva pořádá v Chomutově i řízené degustace. "Všechno je vázané na penězích, musí se sejít nejméně šest nebo osm lidí," uvedl. 
    
Podle něj je obtížné se prosadit se sudovým pivem z malého pivovaru do restaurací. "Dostat do povědomí nová piva je velice těžké. Velké pivovary si dokážou hospody a restaurace zavázat pětiletými smlouvami, dají jim i zařízení," uvedl provozovatel pivotéky s asi 150 druhy lahvových piv, většinou české produkce. Prodejnu prý ale objevili i lidé z větší dálky. "Jezdí k nám lidi i z Ústecka nebo Podbořan. Byli tu i od Karlových Varů. Záleží, kam se k lidem dostane informace o nás," dodal. 
    
V Lipenci u Loun působí také specializovaný internetový obchod s pivem Odddog. Nabízí produkci sedmnácti převážně zahraničích pivovarů, lahev tam stojí od 80 do 650 korun. V nabídce jsou kromě klasických třetinek či půllitrových lahví i 1,5 litrové lahve či dvaceti- a třicetilitrové sudy. 
 
zdroj: ČTK
 
.

Odpočívejte a relaxujte kdykoliv a kdekoliv...Váš partner SPA STUDIO

Vytvořili jsme pro GOLEM SPIRITS nové webové stránky